Alla inlägg den 15 december 2009

Av Petra - 15 december 2009 10:05

Jag fick visserligen en del av rösten tillbaka men även en väldans massa förkylningsvirus. Tack så j----a mycket!

Har inte vågat göra några inlägg här utan försökt undvika att smitta bloggen med virus   

Upptäckte för ett tag sedan att jag hade teaterbiljetter till De tre musketörerna just till den kvällen då jobbet bestämt att vi skulle smaska julbord på slottet. Nu har jag ju redan sett musketörerna men jag valde faktiskt dem före julbordet. Men nu hade Frun på Berget ett strålande förslag och visade en annons på Blocket där en stackare ville byta sina biljetter till den 26/12 till ett annat datum. Efter mycket mailande fram och tillbaka så träffade jag min blinddate i stan och biljetter byttes. På det här sättet fick jag både julmat och kultur!

Tyvärr så fick inte min blinddate sin önskan uppfylld utan får vänta till 2011 för att nyttja sina biljetter.

Har aldrig varit direkt förtjust i julbord och det här året finns inte mycket att glädjas åt eftersom julborden saknar det godaste - ålen!

Var har all ål försvunnit i år? Hoppas att den har stuckit iväg någonstans där den gör massor av små ålbebisar som jag kan glufsa i mig nästa år istället.

Sedan föll äntligen snön. Vi fick några timmars snö i lördags kväll och hundarna blev som tokiga. Vi brukar ha snöbollskrig tillsammans och eftersom byrackorna är så dåliga på att göra snöbollar så går det ut på att putta omkull varandra i snöhögar och den som är minst snöig när vi kommer hem vinner. Jag brukar vinna men ibland samarbetar de med varandra och då är jag chanslös. Snön försvann lika fort som den kom men nu har det kommit tillbaka igen tiofalt.

För spänningens skull har jag cyklat till jobbet i dag och det ska bli intressant om det går att komma hem i kväll.

Aileén är sur och försöker byta matte mot en bra manager istället. Hon fick syn på ett gammalt nummer av Härliga Hund där kollegorna i  Voffsårkestern fläker ut sig på tre sidor - utan att nämna henne eller bandet. Bandet var ju inte bildat då men det förklaringen biter inte på henne. Nu vill hon ha sin nos i rampljuset!

Hon har blivit en aaaning divig sista tiden......

Nu ska jag gå och fylla på förrådet av pappersnäsdukar och träna på min allra mest martyriska look så arbetskamraterna tycker lite synd om mig.

Bara två dagar kvar till semester!   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards