Alla inlägg under april 2009

Av Petra - 16 april 2009 18:03

Såg Final på Dramaten i går. Helt ok!

Betydligt bekvämare med en scen mitt i stan och numrerade platser så man slipper köa två timmar innan. Något för Kistamässan att fundera på!

Av Petra - 14 april 2009 20:22

Livet är gott!

Av Petra - 12 april 2009 23:43

Jag hade lite dåligt samvete i dag när jag åkte och fikade på berget och lämnade de stackars hundarna ensamna hemma några timmar. För att döva mitt dåliga samvete gav jag dem ett smaskigt grisöra att roa sig med några minuter (kanske sekunder i Nisses fall) efter jag lämnat dem.

Väl hemma igen så promenerade jag och hundarna förbi husses butik. Eftersom han är ledig i dag så jobbade Jim som är ganska duktig på att ge godis till de bedjande hundarna. I dag fick de en hel påse kanelsnäckor att dela på medan matte blundade och tänke att det är var tur att husse inte såg ; )

Sedan fortsatte promenaden och en äldre dam kommer fram och frågar om det är ok att hon ger hundarna lite hundgodis och det vore ju grymt att förvägra den snälla damen.

Nu ligger de och snusar mätta och belåtna och ser fram emot morgondagens bus. De lever ett riktigt hundliv!

Av Petra - 11 april 2009 20:55

Fick ett fint påskägg i dag.

En man ringde och talade om att nu är en annan man på väg hem till dig och ska tvätta dina fönster.

Alla fönster och karmar blev rena och t.o.m den jobbiga inglasade balkongen blev ordentligt torkad. Inglasningen får man haka bort, vilket kräver minst två personer, eller så får man hänga utanför och torka. Den här mannen valde att hänga utanför balkongen på 4:e våningen. Spännande!

Han lyckades även skvätta ner områdets elakaste kärring ordentligt till vår stora glädje. Försökte övertala honom att "tappa" ut hela vattenhinken över henne men så långt ville han inte sträcka sig.

Sedan åt jag middag med männen ute i solen.

Värre kunde man ha det  ; )


Av Petra - 10 april 2009 16:05

Hon på berget skriver om hur det var "förr i tiden", dvs på 80-talet, på långfredagarna i Finland. Jag kan bara instämma att det faktiskt var likadant här. Allt var stängt och jag minns inte ens att vi fick sluta att ha dödstrist efter kl. 18.

Men i dagens sekulariserade samhälle får vi faktiskt ha kul även i dag. För er som av någon anledning missat Spark of Insanity av och med Jeff Dunham och hans dockor kan se fram emot en trevlig stund framför kanal 5 kl 23.25 i kväll.

Av Petra - 9 april 2009 13:27

tänkte jag i går kväll när jag och Rebecca var tvungna att vara på Kistamässan 2 timmar innan föreställningen började. Onumrerade platser!

När vi kom dit nådde kön säkert ända till Sollentuna.

Platserna vi fick var så dåliga att scenen var en prick i fjärran och vi fick försöka se så bra som möjligt på de utplacerade skärmarna.

Efter att ha suttit på en plaststol och väntat i två timmar dök de äntligen upp. Guitar-guy inledde med sång om Sverige och Pirate Bay - given succé.

Sedan kom äntligen Jeff Dunham och dockorna. De var bra inlästa på Sverige och presenterade massor av nytt material. Achmed har fått ett nytt stridsrop: Ikeeea!

I slutet kom Jeff av sig flertalet gånger när det visade sig att publiken kunde skämten som Bubba drog bättre än han själv (han trodde ingen i Sverige kände till den superamerikanska "white trash"-figuren)

Efter föreställningen, som varade i 2,5 tim, hade jag ont i baken, rödgråtna ögon, träningsvärk i magen, ont i käkarna och ömma handflator.

Betyg: 6 Nissar av 5 möjliga (den 6:e Nissen får han för att han har humor nog att skaffe en egen Golden retriever)


PS: om ni vill se bättre bilder från showen så finns det vissa som hade bättre platser. ds

Av Petra - 7 april 2009 16:28

Ganska exakt 43 steg från min kontorsstol kan man köpa Tyresös godaste Icecoffé.

Iskall latte med vaniljglasss  - supergott!

I dag var det premiär och det måste väl betyda att vintern är slut på riktigt?!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards