Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Miraklernas tid

Av Petra - 21 oktober 2008 22:53

Nu kanske ni tror att det här bara är en tråkig bild på några kvistar och några blad.

Helt fel - Det är ett, eller snarare två, mirakel.

I över två år har jag försökt att få orkideér att blomma om här hemma. Jag vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på att köpa dyra orkideér bara för att få den bästa kvalitén och för att inte tala om alla olika skötselråd jag försökt följa.

Men nu har det äntligen hänt.

Av de 6-7 olika orkideérna jag köpte i somras verkar det som om två av dem funderar på att blomma om. Inga nya blommor i sikte men flera nya gröna stänglar.

I min blomvärld är det ett enormt framsteg eftersom de brukar dö i min vård" så fort de blommat ut.

Spännande fortsättning kommer!

Nu tänker jag åka till ett slott och jobba lite några dagar igen. Det var ju faktiskt över en månad sedan förra slottsvistelsen ; )

Det är lyxigt att vara kommunanställd.

 
 
Vero

Vero

22 oktober 2008 12:37

Ett tips i "väntans tider" - Det finns jättesnygga fejk orkideér man kan köpa och sticka ner i jorden. Så slipper man ha bara pinnar med blad. De ser väldigt naturtrogna ut. :)

http://vejjro.blogspot.com

 
Ingen bild

Karin

22 oktober 2008 20:06

Själv skulle jag aldrig våga mig på orkidéer, en eloge för att du försöker? Tanterna på mitt jobb brukar babbla om att man inte får vattna i krukan utan ALLTID på fatet. Kanske stämmer?

 
Fatima

Fatima

22 oktober 2008 21:09

nu har du min adress :)

http://faatima.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards